9 Ocak 2010 Cumartesi

İÇLİ KÖFTE (ORUK)


Adana emlak
            Adanalıyız ama insanın büyüdüğü yer daha ağır geliyor.Antakya nın İskenderun ilçesinde büyüdük.Oruklar,katıklı ekmekler,künefeler,tuzlu yoğurt,tandır ekmeği,kaytaz böreği,külçe.....ve daha syamadığım lezzetler içinde.Annem  aşçı ama kopmadık antakya  yemeklerinden bu gün işten çıkınca içli köfte(oruk)yapmaya geldi bana.Tabii ben dünden hazırladım içini 2 saat içinde bir orduya yetecek kadar köftemiz oldu.Afiyetle yedik.Ama ben ona yardım etmek yerine bol bol fotoğraf çektim:))
  Tarifi vermeden önce birkaç açıklama yapmak istiyorum denemek isterseniz sizlere kolaylık olur diye düşündüm.
İçli köfte aslında çoğumuzun bildiği gibi dışı etli olur ama ben ağır olur diye tercih etmiyorum.
Bizim oralarda içine ceviz de koyulur (eşim sevmediği için)onuda tercih etmiyorum.Kızartılır ancak yuvarlak şekilde yapılıp haşlanadabilir.Kendi damak tadınıza kalmış.
  
 Yapılışı video anlatım


             MALZEMELER
  • 2 Su bardağı esmer ince köftelik bulgur(bazı yörelerde simit olarak geçiyor)
  • 1 Su bardağı irmik
  • 1 yumurta
  • 1/2 Su bardağı un
  • 1 Tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz
  • Kimyon
  • Karabiber
               İÇ HARCI:
  • 500 GR kuzu kıyma
  • 1Kg soğan(ince doğranmış)
  • 1Tatlı kaşığı biber salçası
  • 4/1 katı yağ(eğer kıymanız yağsız ise yağlı ise koyulmaz)
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı biber
  • İstenirse soğuduktan sonra ince kıyılmış maydanoz da koyabiliriz
             YAPILIŞI:
DIŞ:
     Bulgur salça ile suyu azar azar elimize alarak yumuşayana dek yoğrulur.Diğer dış malzemeler eklenir sakız kıvamını alana dek su ele alınarak yoğurulmaya devam edilir.
İÇ:
    Kıyma kendi suyunu çekene kadar pişirilir.Soğan ,tuz ilave edilir.suyu bitinceye kadar karıştırılarak pişirilmeye devam edilir.Diğer malzemelerde eklenilir.Tamamen susuz tane tane olunca ocaktan alınır ve en az 4 saat kadar buzlukta donması beklenir(bir gün önceden de iç yapılıp buzlukta bekletilebilir.)
  Dış harçtan aldığımız ceviz büyüklüğünde ki parçayı parmağımızla elimizi ıslatarak olabilecek en ince şekilde oyulur (resimlerde de görüldüğü üzere)içine harcını koyup kapatılır.Elimizle form vererek bir tepsiye dizilir.kızgın yağda kızarana dek pişirilir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Gerçekten ellerinize sağlık,cok güzel bir tarif hazırlamışsınız.Okuyunca cok kolaymış gibi görünüyor yapması ama gerçekten bütün marifet ellerde galiba.tarifinizi ilk fırsatta deneyip kocamı şaşırtmayı düşünüyorum ;)

Yorum Gönder